Wernisaż: Odkrywanie tajemnic Majów. Polskie wykopaliska w Gwatemali


Bardzo się ucieszyłam kiedy znalazłam w internecie informację o tej wystawie. Po pierwsze temat jest bardzo bliski moim zainteresowaniom, a po drugie miałam już przyjemność poznać dwóch z trzech autorów wystawy. Dr. J. Źrałka i mgr W. Koszkul byli moimi wykładowcami na UJ. Nigdy wcześniej nie byłam na wernisażu, a że do Katowic mam ok 30 km, postanowiłam sprawdzić jak to wszystko się odbywa.

O godz. 16.00 pojawili się autorzy wystawy:

mgr Wiesław Koszkul
dr. Jarosław Źrała
Robert Słaboński


oraz
Ambasador Republiki Gwatemali w Berlinie Carlos Jimenez Licon
dyrektor muzeum Dominik Abłamowicz


Przemowa Ambasadora, była związana z poparciem pracy Polaków w Gwatemali. Przybliżył też w paru słowach kulturę Majów oraz stanowisko Nakum. 
Z przyjemnością słuchało się jego wypowiedzi.

Później głos zabrali autorzy wystawy, którzy przekazali kilka bardzo ciekawych informacji o samym stanowisku w Nakum oraz ważniejszych odkryciach archeologicznych. Następnie można było podziwiać piękne zdjęcia przedstawiające prace archeologiczne i całe stanowisko autorstwa Roberta Słabońskiego.

O wynikach wykopalisk w Nakum napisze w kilku kolejnych postach, bo w jednym na pewno nie zmieszczę wszystkich informacji. 

A teraz zapraszam do obejrzenia kilku zdjęć z wystawy:















Komentarze

Popularne posty